Anumite produse au nevoie de o selecție mai exactă a vârstei consumatorului, altele nu prea.

Spre exemplu, dacă vindem servicii de tipul “saloane de nuntă” avem o vârstă medie cuprinsă între 25 și 35 de ani. Bineînțeles că este posibil să fie clienți și cu vârsta de 23 de ani, dar mult mai puțini.

Exemplificare:

  • La vârsta de 23 de ani putem targeta pe facebook, aproximativ 100.000 de persoane din care probabil 2% se vor căsători.
  • La vârsta de 25 de ani putem targeta pe facebook, aproximativ 100.000 de persoane din care probabil 8% se vor căsători.
  • La vârsta de 27 de ani putem targeta pe facebook, aproximativ 100.000 de persoane din care probabil 17% se vor căsători.

Cât buget publicitar cheltuiești pentru cei care se căsătoresc la 23 de ani, dar pentru cei la 27 de ani? Diferențele pot fi semnificative.

PS. Informații despre vârsta medie a persoanelor ce se căsătoresc, precum și alte detalii privind rata de divorț etc. le puteți găsi pe website-ul Institutului Național de Statistică

Alte produse au o zonă mai largă în ceea ce privește vârsta consumatorului. 

Produse precum: laptopuri, telefoane, mâncare, asigurări auto etc. au de vârstă mult mai largă, și trebuie găsite alte atribute care să restrângă audiența. 

Asigurările auto se vând către toți șoferii, de la 18 la 65+ ani, telefoanele se cumpără și pentru copii la vârste de 12 ani, dar și pentru adulți la peste 65+ de ani.

Cu cât țintești mai bine vârsta medie a consumatorilor produselor tale și te încadrezi într-o audiență restrânsă, cu atât ai costuri mai mici de publicitate și vânzări mai mari.

În profilarea vârstei țineți cont și de valorile consumatorilor specifice vârstei. La tinerețe predomina valoarea Autodeterminării și Hedonismului iar cu timpul, spre 40+ crește în intensitate valoarea Securității.