Unde locuiește avatarul de client al produselor tale?

  • Pentru unele produse este important locul unde locuiește (trăiește de regulă) consumatorul, pentru altele nu.

1Dacă vinzi jucării, telefoane, haine etc, relevanța zonei în care trăiește consumatorului este prea puțin importantă.

Poți vinde jucării unui client în Maramureș cum poți vinde și la Constanța, în acest caz relevanța se reduce la țara în care locuiește clientul (excepție dacă vinzi internațional sau dorești să te adresezi doar consumatorilor dintr-o anumită zonă din diverse motive: testare audiență etc.)

2Dacă vinzi spre exemplu: produse de cofetărie, servicii de frizerie, de curățenie, cursuri cu prezență fizică, servicii reparații auto etc. – este necesar să targetezi o zonă cât mai apropiată de locul unde vinzi astfel de servicii sau produse.

Am fost într-o mică excursie la Cluj-Napoca, iar la întoarcerea în București am căutat să fac revizia mașinii și pe Google Ads eram targetat de reclamele service-urilor auto din Cluj… Da, primele 2 reclame din search erau din acea zonă. O risipă mare de bani, nu aș merge cu mașina 1000 de km dus-întors pentru o revizie.

  • În exemplu de mai sus este clară eroarea sau necunoștințele celor care se ocupau de conturile de publicitate.

3De-asemenea dacă vinzi produse mai specifice unui anumit tip de consumator: produse artizanale, produse tradiționale, produse de lux, produse specifice celor care locuiesc la țară etc. ai nevoie de o targetare zonală mai specifică.

  • Nu prea vinzi butoaie din lemn sau solarii în Cluj-Napoca, dar nici produse tradiționale oltenești celor din Bărăgan. 

 

Articol de completare la ghidul Avatarul clientului