fbpx

Cum să creezi și să structurezi un Curs Online

  

Dacă vindeți cursuri online, ar trebui să știți că printre cele mai eficiente metode de reținere a informației sunt:

Învățarea reciprocă

Face to face este cea mai eficientă metodă de învățare. Dar ce putem face în cadrul unui curs online?

  • când elevii noi au întrebări desemnează dintre elevi ce au trecut prin curs, să le răspundă ori să-i ajute;
  • le poți cere să te învețe ce știu aceștia în domeniul lor de expertiză și poți include feedback-ul în curs (dacă poate fi inclus);
  • încearcă dacă poți să realizezi unul sau mai multe videoclipuri în care explici prin metoda face to face, să n-ai doar lecții în care vorbești singur;
  • integrează în curs și un videoclip dintr-un domeniu conex pe care îl prezinți cu un expert din domeniul respectiv;
  • oferă în cadrul cursului informații noi (un ghid, un premiu etc) doar dacă elevi rezolvă un exercițiu, un test etc. 

Învațarea bazată pe rezolvarea de exerciții

Nu oferi totul în mod simplu, oferă exerciții în a căror rezolvare se află ceea ce au nevoie să învețe. Oferiți-le ocazia să descopere unele informații din exerciții prin practică, prin implicare și prin investigarea informațiilor;

Crearea de schițe și grafice conceptuale

Cu infografice cât mai simple și care să vină în completarea explicațiilor și a textelor;

Comprehensiunea informațiilor

Detaliază cât mai des prin: exemple practice, metafore, indicii și întrebări retorice cum se pot utiliza sau testa informațiile oferite. Amintiți-vă că oamenii au două stiluri de gândire: abstract și concret.

Cei cu gândirea concretă au nevoie de asocieri simple ale informației furnizate ca să o înțeleagă. Eliminați orice confuzie asupra informației transmise.

La fiecare idee transmisă în informație, reveniți cu explicații  alternative, dar cu același scop. Astfel informația va fi însușită prin două sau mai multe exemplificări, metode, etc.

Gândiți-vă că după fiecare idee sau grup de paragrafe, “elevul” vă întreabă “de ce?” sau “cum adică?”.

  • cauză / efect;
  • problemă / soluție;
  • informație / exemplu;

Cu ajutorul analizei Buyer Persona (avatarul clientului) poți afla printre altele și tipul de gândire, de inteligență și motivațiile acestora »

Puteți oferi cursul (informația) unei persoane care nu este interesată de subiect, de curs, apoi întrebați-o ce a reținut sau ce n-a înțeles.

Foarte mulți oameni nu reușesc să creeze “conexiuni” între informația primită și cunoștințele existente. De multe ori aceștia pot reține informația, dar nu o înțeleg -> “analfabeți funcționali”.

Analfabeți funcționali – NU înseamnă proști!

Vezi mai multe detalii despre ce înseamnă analfabeți funcționali »

De cele mai multe ori, cei care au astfel de erori, renunță la a mai urmări cursul, rezumându-se la ideea “vindeți un curs prost”, deoarece nu-l înțeleg, chiar dacă dvs. ați creat un curs genial.

Nu oferiți informații “codificate”.

Oamenii au nevoie să înțeleagă informația ca să o poată asimila.
Oferiți informația sub formă de idei, apoi exemplificați-le.

Creați exerciții, teste și încludeți învățarea prin jocuri, simulări, cercetare, interogări etc.

Texte concrete amestecate cu lumea gândirii concrete

Pentru copywriteri sau creatori de conținut (seo, articole, reclame etc) și nu pricep de ce textele lor nu vând… nimic! CONCRET de CONCRET  Primesc în fiecare zi câte un email cu explicații concrete, în care mi se spune concret cum voi deveni un

Read More »

Cuvinte potrivite verbalizate interogativ

“forțează cititorul să intre în acțiune cu textul scris” “Vă amintiți de câte ori nu v-ați potrivit cămașa cu cravata?” “Ați vrea să stați la soare în Maldive fără griji?” “Ați văzut cât de mult contează să fiți pe prima

Read More »
infografic avatarul clientului
Minte și Gândire

Procese și mecanisme cognitive – cum gândim (1)

Datorită interacțiunilor sociale cu oamenii, avem impresia că-i putem “citi”, că le cunoaștem limitele, motivațiile, atitudinile și interesele atunci când interacționăm cu aceștia. Astfel, atunci când îi judecăm și le apreciem aptitudinile, calitățile sau defectele, tindem să credem că o

Read More »